Avui es compleixen 92 anys de la inauguració d’aquest far el (22-09-1922) |
La construcció
d’aquest far, així com el de Punta Nati, està motivada en gran manera pels
naufragis ocorreguts després de la construcció del far de Cavalleria. Especial
repercussió van tenir les desgràcies ocorregudes amb els vapors “Isaac Pereyre” el 1906 i “General Chanzy” el 1910. El primer
prestava el servei de correus entre Marsella i Algèria, en el mateix punt on el
març de 1898 havia ja naufragat el vapor “Ville
de Rome” també de la Companyia General Transatlàntica francesa. Les obres
van començar el juliol de 1917 però la falta de fons i les protestes de l’antic
propietari del terreny per no haver percebut els diners de les terres, van paralitzar les obres i no es van acabar
fins el 1922. Finalment es va inaugurar el 22 de setembre d’aquest any. L’òptica
era catadiòptrica, fabricada per la casa BBT i d’aparença 2+1 cada 10 segons,
amb llums Chance de 85 mm. Aquesta òptica pot ara contemplar-se a l’Exposició
de Senyals Marítims instal·lats a l’interior del far de Portopí. La torre tenia
una alçària de 33 metres i va ser la primera d’un far construïda completament
de formigó, a les Illes Balears. La llanterna, de 3 metres de diàmetre, va ser
fabricada per la Maquinista Valenciana.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada