És un dels quatre fars
projectats per Antonio López i Montalvo, dels quals solament queden en servei
el de Penjats i aquest.
Es va inaugurar el 01-03-1857
amb una òptica de 2n ordre per a llum fixa de la casa Sautter. En aquesta zona
costanera s’havien produït des del segle XIV més de set-cents naufragis.
A pesar de l’ajuda que va
suposar la col•locació d’aquest far, van seguir produint-se alguns naufragis
d’importància, fet que va motivar la construcció dels fars de Favàritx i Punta
Nati.
El 1911 s’hi instal•lar un
sistema d’il•luminació amb llum d’incandescència Luchaire, però pel fet que
aquest tipus de llums no eren habituals als fars espanyols, es van produir
molts problemes amb el maneig.
El 1922 es van substituir la
vella òptica fixa de 2n ordre i la llanterna poligonal per una llanterna
cilíndrica de vidres corbs amb muntants verticals i una òptica de 3r ordre gran
model, de 500 mm de distància focal. La nova aparença seria de grups de dos
llampades blanques cada 10 segons. Per la seva banda el llum d’incandescència
Luchaire va ser substituït per un altre del tipus Chance de 85 mm, molt més
comú i al qual estaven habituats els torrers de les Balears. També s’hi va
eliminar el vell llum de nivell constant que s’utilitzava com a reserva, i va
ser substituït per a aquesta mateixa funció per un llum Maris de dues metxes.
Es va mantenir amb petroli fins als anys vuitanta i va ser l’últim far de les
Balears a utilitzar-lo com a combustible.
A causa de les modificacions
de 1922 es va establir un camí oficial de servei des de Mercadal, ja que fins
llavors s’hi accedia a través d’uns terrenys privats amb el permís del
propietari però el traçat del qual variava cada any en funció de l’evolució
dels conreus.
FARS
DE BALEARS
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada