MENORCA RESERVA DE LA BIOSFERA -DECLARADA PER LA UNESCO EL 8 D'OCTUBRE DE 1993-


CLICANT DAMUNT CADA FOTO, LA PODREU VEURE AMPLIADA

dijous 26 de gener de 2012

TORRENT DE TREBALÚGER (FERRERIES - ES MIGJORN GRAN)

El barranc de Trebalúger, un dels més importants de l’illa per llargada i profunditat, però sobretot per la persistència i el cabal del torrent que hi transcorre. El torrent arriba a la platja formant un gran meandre que alenteix l’aigua i crea una zona humida petita envoltada de canyars i camps de conreu darrere la platja. Quan duu prou aigua, el torrent trenca la barra d’arena i surt a la mar per la banda de ponent, just entre la paret vertical de roca i l’arenal.
La nova depuradora de Ferreries, a Menorca, aboca productes tòxics en aquesta platja verge.
Alts nivells de mercuri, arsènic o zenc, apareixen en analítiques fetes a les aigües de Trebalúger. La nova depuradora de Ferreries ha d'afrontar seriosament el problema de la contaminació industrial sense més demores.
Aquesta depuradora està preparada només per depurar les aigües d'origen domèstic, però rep també les aigües del polígon industrial. Les indústries estan obligades a fer una depuració prèvia abans d'abocar al clavegueram, però no hi ha cap sistema de control establert, malgrat que el GOB ho va demanar formalment abans que el polígon es connectés.
Si hi ha indústries que aboquen contaminants importants al clavegueram, la depuradora municipal no els elimina i van a parar al torrent de Trebalúger, on s'aboca l'aigua teòricament depurada. El torrent passa pel barranc i acaba a la platja. Tot aquest paratge està declarat ANEI i Xarxa Natura 2000.
(Resum de premsa 10-01-2012)

0 comentaris: